Στη Βουλή έφθασε ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης!

Πέμπτη, 21 Νοέμβριος 2013 16:09

Επιτέλους 7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στον κ. Στουρνάρα να ξεκαθαρίσει τι συμβαίνει με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης στα εταιρικά ΙΧ...

 

 

 

Ευτυχώς βρέθηκαν κάποιοι βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ να ασχοληθούν το θέμα της μη επιβολής Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα εταιρικά ΙΧ μετά την δημοσίευση του Autobusiness. Ειδικότερα οι βουλευτές της αντιπολίτευσης κατέθεσαν επερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα η οποία αναφέρει χαρακτηριστικά: «Προς τον κ.Υπουργό Οικονομικών.

Χιλιάδες κάτοχοι Ι.Χ. αυτοκινήτων με κινητήρες πάνω από 1.928 κυβικά εκατοστά θα φορολογηθούν διπλά, με τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης, και σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να καταθέσουν τις πινακίδες του μοναδικού τους αυτοκινήτου επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν. Ο φόρος επιβάλλεται αναδρομικά για το 2012 ακόμα και για αυτοκίνητα που αγγίζουν την παλαιότητα δεκαετίας.

Ο νόμος 4111/2013 προβλέπει ότι “επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού, σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αεροσκαφών, ελικοπτέρων και ανεμοπτέρων, καθώς και δεξαμενών κολύμβησης, όπως αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τα λοιπά επιπλέον στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΓΓΠΣ.”

Τα ΙΧ αυτοκίνητα που ανήκουν σε εταιρείες δηλώνονται στις δηλώσεις φορολογίας των στελεχών τους , με το περιορισμό ότι όταν οι εταιρείες έχουν πολλά αυτοκίνητα, η αντικειμενική δαπάνη για καθένα από αυτά τα πρόσωπα και για κάθε εταιρία δεν μπορεί να είναι ανώτερη από τη μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της εταιρίας .

Δηλαδή αν ένα στέλεχος δηλώνει στην φορολογική του δήλωση 10 αυτοκίνητα μιας εταιρείας, η αντικειμενική δαπάνη θα περιοριστεί σε εκείνο που έχει τον μεγαλύτερο κυβισμό και κατ’ επέκταση δαπάνη.

Με βάση πρόσφατα δημοσιεύματα εκφράστηκε η άποψη ότι το μηχανογραφικό σύστημα θα αναγνωρίζει μόνο το όχημα που έχει αντικειμενική δαπάνη και είναι πιθανό να αγνοεί τα υπόλοιπα.

Δηλαδή ο φόρος πολυτελείας θα υπολογιστεί στο αυτοκίνητο που δηλώνεται με τον μεγαλύτερο κυβισμό και όλα τα άλλα θα εξαιρεθούν του φόρου. Ακόμα και αν είναι 2λιτρα, 3λιτρα ή 4λιτρα δεν θα πληρώσουν ούτε ένα ευρώ, καθώς δεν προκύπτει γι αυτά τεκμαρτή δαπάνη .

Επειδή ακόμα και οι πολύτεκνοι πληρώνουν φόρο πολυτελείας και χιλιάδες πολίτες αναγκάζονται να στερηθούν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους ένα απαραίτητο εργαλείο, δεν είναι δυνατόν μεγαλοστελέχη εταιρειών που χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα να εξαιρούνται από την επιβολή του φόρου.

 

Ερωτάται ο Υπουργός Οικονομικών

«Διαψεύδει πως δεν θα πληρώσουν φόρο πολυτελείας στελέχη που χρησιμοποιούν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού για όλα τα αυτοκίνητα που ανήκουν στις εταιρείες που διοικούν ;

Εάν προέκυψε νομοθετικό κενό από αβλεψία των συντακτών του νόμου και όχι εσκεμμένα, είναι στις προθέσεις του να διορθωθεί το λάθος;».

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δημήτρης Γελαλής

Νάντια Βαλαβάνη

Δημήτρης Γάκης

Διαμαντόπουλος Ευάγγελος

Ευκλείδης Τσακαλώτος

Στέφανος Σαμοϊλης

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ».

Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.