Το ΚΤΕΟ έκοψε την BMW!

Πέμπτη, 04 Σεπτέμβριος 2014 14:51

Το ΚΤΕΟ έκοψε επίσημα το πολυτελές BMW 520i της κ. Β.Κ. και πλέον το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κινείται νόμιμα...

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.



Υπουργείο Οικονομικών, Υπουργείο Μεταφορών, ΣΔΟΕ, Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, Αστυνομία, Τελωνεία, Ναυτιλιακές, κ.ά. έχουν εμπλακεί και ερευνούν μέχρι σήμερα  υπόθεση που αφορά αυτοκίνητα BMW καθώς ήδη το πρώτο πολυτελές BMW 520i το οποίο αποκτήθηκε μέσω εξουσιοδοτημένου εμπόρου της BMW Hellas ως καινούριο το 2009 έναντι 55.000 ευρώ δεν κατάφερε να «περάσει» από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) καθώς ο αριθμός που αναγράφει επάνω το μπλοκ του κινητήρα δεν συμφωνεί με εκείνον που αναγράφει η Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος αλλά ούτε με εκείνον που αναγράφεται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσής του.
Πλέον η ιδιοκτήτριά της BMW 520i καλείται είτε να αλλάξει κινητήρα στο πολυτελές αυτοκίνητό της είτε να διορθωθούν τα στοιχεία...
Παράλληλα η κ. Β.Κ. ανακάλυψε πως στο Πιστοποιητικό Ταξινόμησης του οχήματός της αναγράφονταν «Προηγούμενη Χώρα Ταξινόμησης», ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης που υπήρχε στον φάκελο του αυτοκινήτου της δεν αφορούσε το όχημά της αλλά ένα άλλο BMW 520i που κυκλοφορεί στη Νότια Ελλάδα όπως επίσης πως λείπουν από τον φάκελο του αυτοκινήτου πάρα πολλά δελτία αποστολής και άλλα έγγραφα...
Επίσης σύμφωνα με τις Αρχές έχει εντοπιστεί πως ο αριθμός των αυτοκινήτων που μετέφερε το καράβι δεν συμφωνεί με το Δηλωτικό στο λιμάνι καθώς στα έγγραφα φαίνεται πως το καράβι μετέφερε 1.029 αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων 194 BMW ενώ στο λιμάνι ξεφορτώθηκαν 829 οχήματα. Σύμφωνα με έγγραφο της Ναυτιλιακής το καράβι έφυγε κενό για το Ισραήλ από το ελληνικό λιμάνι με αποτέλεσμα οι Αρχές να αναζητούν που «πήγαν» τα 200 αυτοκίνητα «φαντάσματα» εκ των οποίων τα 99 φαίνεται πως είναι BMW...

Οι επαφές με BMW Hellas και BMW AG
Mόλις η ιδιοκτήτρια της BMW 520i ανακάλυψε τι σημαίνουν όλα τα στοιχεία που αναγράφει το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αλλά και τί σημαίνει Εγκριση Τύπου, κ.ά. επικοινώνησε με την BMW Hellas ώστε να τοποθετηθούν επί του θέματος. Ειδικά για το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης και την αναγραφόμενη Χώρα Προηγούμενης Ταξινόμησης η BMW Hellas αναφέρει σύμφωνα με την κ. Β.Κ. πως δεν ευθύνεται εκείνη για το τί αναγράφουν στα Πιστοποιητικά τα τελωνεία και οι Δημόσιες Υπηρεσίες.
Οσον αφορά στο θέμα του κινητήρα που έχει πpoκύψει καθώς άλλα αναγράφει το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης και άλλα ο κινητήρας η απάντηση της BMW Hellas προς την κ. Β.Κ. αναφέρει χαρακτηριστικά: «1. Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενες επικοινωνίες μας, ο τύπος του κινητήρα του με αριθμό πλαισίου CW11106 οχήματός σας είναι ο Ν43Β20Α και ορθώς ο αριθμός αυτός αναφέρεται στην άδεια, στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης αλλά και στην έγκριση τύπου του οχήματός σας. Οποιαδήποτε άλλα γράμματα τα οποία έπονται ή συνοδεύουν τον πιο πάνω αριθμό επί του κινητήρα, δεν αφορούν ούτε επηρεάζουν την ταυτοποίηση του τύπου ή του αριθμού κινητήρα του οχήματός σας και ως εκ τούτου ορθώς δεν αναφέρονται στα έγγραφα του οχήματος. Σε ό,τι αφορά το ψηφίο το οποίο πρέπει να ακολουθεί τον τύπο του κινητήρα ειδικά στο όχημά σας, επιβεβαιώνουμε ότι είναι το γράμμα «D», το οποίο σημαίνει: «κινητήρας Ν43 άμεσου ψεκασμού, υψηλό επίπεδο ισχύος, τοποθέτηση σε όχημα Ε60/Ε61». Τέλος, σημειώνουμε ότι το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματός σας δεν αναγράφει πουθενά τον αριθμό Ν43Β20Α(Α) αλλά μόνο (και ορθώς) τον Ν43Β20Α που, όπως προαναφέραμε, αντιστοιχεί στον τύπο του κινητήρα του οχήματός σας.».
Ωστόσο σε παλαιότερη ερώτηση της ιδιοκτήτριας της BMW 520i κ. Β.Κ. η BMW Hellas ανέφερε σε σχετική επιστοολή της πως: «Το εν λόγω όχημα, βάσει των προδιαγραφών του και σύμφωνα με τα στοιχεία του εργοστασίου κατασκευής, φέρει κινητήρα με σειριακό αριθμό B069I267 και τύπο Ν43Β20Α. Ο συνδυασμός των δύο αυτών αριθμών είναι ικανός για την σαφή ταυτοποίηση του κινητήρα. Ως προς τα ερωτήματά σας αναφορικά με τους δύο τύπους κινητήρα, δεν είμαστε σε θέση να σας παράσχουμε τις εν λόγω πληροφορίες καθώς αυτές δεν είναι διαθέσιμες σε εμάς.».


Αναπάντητα ερωτήματα

To Αutobusiness αλλά και η FM Voice επιθυμώντας να διερευνήσει τις καταγγελίες της κ. Β.Κ. επικοινώνησε με την BMW Hellas και ειδικότερα με το Γραφείο Τύπου στο οποίο και αποστείλαμε μια σειρά ερωτημάτων τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν απαντηθεί.
Ειδικότερα η επιστολή που αποστείλαμε στο Γραφείο Τύπου της BMW Hellas περιελάμβανε τα εξής ερωτήματα: «Αγαπητέ κ. .... θα ήθελα να μου απαντήσατε σε κάποια ερωτήματα σχετικά
με την υπόθεση του οχήματος της κ. Β.Κ. ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Αρχικά θα ήθελα να σας ρωτήσω για ποιο λόγο το αυτοκίνητο της κ. Β.Κ. έχει δύο Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης τα οποία υπογράφουν διαφορετικά στελέχη της BMW και βέβαια το ένα έχει κάποια στοιχεία επιπλέον από το άλλο;
Πόσα αυτοκίνητα εισήγαγε η BMW Hellas στις 8/8/2008;
Γιατί το όχημα της κ. Β.Κ. πέρασε από το ΚΤΕΟ και της ανέγραψαν σοβαρές ελλείψεις και χαρακτηριστικά αναφέρουν πως ο αριθμός κινητήρα δεν είναι αντίστοιχος με εκείνον που αναγράφει η Αδεια Κυκλοφορίας;   
Τελικά ποιες είναι οι διαφορές στην ιπποδύναμη, τους ρύπους, τα επίπεδα θορύβου, κ.ά., μεταξύ των κινητήρων Ν43Β20ΑΑ και Ν43Β20AD;
Για ποιο λόγο δεν στείλατε τεχνικό να πραγματοποιήσει αυτοψία στο αυτοκίνητο μετά τις καταγγελίες της κ. Β.Κ.;
Ευελπιστώ στην συνεργασία σας για την αποκατάσταση των παρεξηγήσεων...».

 

 

Το κόψιμο από το ΚΤΕΟ!
Η ιδιοκτήτρια της BMW 520i, αφού πρώτα πραγματοποίησε επώνυμη καταγγελία σε όλους τους Δημόσιους Φορείς που εμπλέκονται στην υπόθεση, αποφάσισε να λάβει και την άποψη εξειδικευμένων τεχνικών που γνωρίζουν από αυτοκίνητα. Ετσι λοιπόν μετέφερε το αυτοκίνητο στο πλησιέστερο ΚΤΕΟ, με την σύμφωνη γνώμη Εισαγγελέα και Ανακριτή ώστε να ελεγχθεί το όχημα από το ΚΤΕΟ χωρίς πινακίδες καθώς το όχημα βρίσκονταν σε Φορολογική Ακινησία. Το αποτέλεσμα ήταν το όχημα να κοπεί από τον εκούσιο έλεγχο καθώς άλλα στοιχεία έγραφε η Αδεια Κυκλοφορίας όσον αφορά τον κινητήρα και άλλα ήταν χαραγμένα στο μπλοκ του κινητήρα.
Οταν επικοινώνησε με την BMW Hellas και τους ενημέρωσε πως το ΚΤΕΟ έκοψε το αυτοκίνητο ο τεχνικός προϊστάμενος της γερμανικής θυγατρικής ανέφερε σύμφωνα με την κ. Β.Κ. πως «ήταν εκούσιος ο έλεγχος και δεν μετράει...».
Η κ. Β.Κ. αποφάσισε να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στην BMW 520i και κατόπιν να περάσει πλέον από υποχρεωτικό έλεγχο το όχημά της. Μάλιστα όταν επισκέφθηκε το ΚΤΕΟ τους ενημέρωσε πως η BMW Hellas θεωρεί παράλογο το κόψιμο του αυτοκινήτου και όποιος τολμήσει να το κόψει θα αντιμετωπίσει τους ποινικολόγους της...
Βέβαια οι τεχνικοί στο ΚΤΕΟ έκαναν την δουλειά τους και προχώρησαν στον έλεγχο του οχήματος ο οποίος βέβαια δεν άλλαξε τα δεδομένα και το όχημα κόπηκε!
Η ιδιοκτήτρια είχε περιθώριο μέχρι τις 25 Αυγούστου να διορθώσει τα στοιχεία του κινητήρα, ή να αλλάξει κινητήρα, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί καθώς εκείνη είχε καταβάλει 55.000 ευρώ για να αποκτήσει την BMW 520i και βέβαια το αυτοκίνητο κινούνταν από τον κινητήρα που είχε τοποθετηθεί από το εργοστάσιο...

Τι λέει η BMW AG
To Αutobusiness και η FM Voice σχετικά με την υπόθεση των αυτοκινήτων BMW στην Ελλάδα δεν περιορίστηκε στην Ελλάδα αλλά επέκτεινε τις έρευνές του και εκτός συνόρων και κυρίως στη Γερμανία.
Αποστείλαμε μέσω ειδικού συνεργάτη Μηχανολόγου - Μηχανικού της Γερμανίας κ. Α. Στάθη ερωτήματα σε πάρα πολλούς ιδιοκτήτες κάθετων μονάδων BMW στη Γερμανία σχετικά με τον κινητήρα Ν43Β20ΑD να μας πουν πόσο έχει να τον παραγγείλουμε καινούριο και τι στοιχεία γνωρίζουν για τον συγκεκριμένο κινητήρα.
Οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι δεν γνώριζαν καν τον κινητήρα και όλοι τους απάντησαν πως στη Γερμανία δεν υπάρχουν οι κινητήρες N43B20AD και βέβαια δεν γνώριζαν και τις διαφορές μεταξύ των κινητήρων AA και ΑD.
Οσον αφορά στο Εργοστάσιο BMW AG η απάντηση που απέστειλε στον ειδικό συνεργάτη της FM Voice Μηχανολόγο Μηχανικό στη Γερμανία σχετικά με τις διαφορές των δύο κινητήρων ανέφερε: «Οι κινητήρες N43B20AA επιτρέπεται να μπουν μόνο στη 3αρα της BMW και στη σειρά E9X. Ο χαρακτηρισμός AD είναι αποκλειστικά και μόνο για την σειρά 5 BMW και για την σειρά E6X. Η διαφορά Τύπων Κινητήρων AA και AD εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις της εκάστοτε αγοράς.».
Ωστόσο η BMW Hellas σε απάντηση ερώτησης από την κ. Β.Κ. Σχετικά με το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης στις 21/2/2014 αναφέρει χαρακτηριστικά πως: «Ο κωδικός έγκρισης του εν λόγω οχήματος είναι 3ΕΟ και η έκδοση τύπου κινητήρα είναι ΑΑ (όπως προκύπτει από το εν λόγω πιστοποιητικό συμμόρφωσης καθώς και από το Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων του ΥΜΕ».
Δηλαδή το εργοστάσιο αναφέρει πως οι εκδόσεις τύπου κινητήρα ΑΑ τοποθετούνται μόνο στην σειρά 3 ενώ η BMW Hellas αναφέρει πως τοποθετούνται και στην σειρά 5.
Παράλληλα στο Παράρτημα 53769/3886/07 που έχει καταθέσει η BMW Hellas στο Υπουργείο Μεταφορών η σειρά 5 της BMW έχει εισαχθεί με 6 τύπους κινητήρων που περιλαμβάνουν το AA, AB, AC, AD, FC και FE. Μάλιστα όπως φαίνεται και στο έγγραφο του ΥΜΕ οι τύποι κινητήρων AC, AD και FE έχουν χαμηλότερη ιπποδύναμη αντί 170 ίππους έχουν 163 ίππους, άλλες εκπομπές ρύπων και θορύβου, κ.ά.
Επίσης ο τύπος του κινητήρα αλλάζει και τον κωδικό τύπο του οχήματος και ανάλογα με τον τύπο που έχει ένα όχημα μπορεί να είναι 3ΕΟ, 3EP, 3ER, 3ES, 3ET το οποίο επίσης αναγράφεται στην Αδεια Κυκλοφορίας των οχημάτων.

 

Οι κινήσεις των Αρχών
Μόλις δημοσιοποιήθηκε το θέμα πώλησης μεταχειρισμένων ΙΧ για καινούρια αμέσως κινητοποιήθηκε το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών του ΥΜΕ αλλά λόγω έλλειψης προσωπικού οι έρευνες κινούνται με ρυθμούς χελώνας.
Ωστόσο η εμπλοκή του ΣΔΟΕ, του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, αλλά και των υπουργείων Δικαιοσύνης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημόσιας Τάξης και Οικονομικών φαίνεται πως έχουν «πιέσει» αρκετά τα πράγματα ώστε να έχουμε τα πρώτα πορίσματα εντός Σεπτεμβρίου.
Πάντως το BMW 520i που έχει στην κατοχή της η κ. Β.Κ. δεν μπορεί πλέον να κυκλοφορήσει στο δρόμο εξαιτίας της παρέλευσης του χρόνου που της δίνει ο νόμος ώστε να διορθώσει τα στοιχεία του κινητήρα τον οποίο έχει τοποθετήσει η ίδια η BMW.
Οσον αφορά στις φήμες περί αλλαγής του κινητήρα από την ίδια ενημερώνουμε και τις Αρχές πως εμείς έχουμε στα χέρια μας τα χαρτιά και άλλων BMW στα οποία αναγράφεται ότι φορούν τον τύπο κινητήρα ΑΑ ενώ στο μπλοκ του κινητήρα είναι χαραγμένα τα αρχικά AD.
Επίσης οι Αρχές έχουν εντοπίσει πως λείπουν αρκετά έγγραφα από τους φακέλους των οχημάτων τα οποία δεν μπορεί να δικαιολογήσει κανείς γιατί λείπουν...
Τέλος πρόσφατα το Εγκληματολογικό πραγματοποίησε αυτοψία στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες του FM Voice το πόρισμα των Αξιωματικών αναφέρει μεταξύ άλλων πως το όχημα φέρει εργοστασιακούς αριθμούς πλασίου αλλά ο κινητήρας δεν συμφωνεί με τα χαρτιά του οχήματος...

Αγνωστο πόσα IX αφορά η έρευνα
Οι Αρχές έχουν αρχίσει να ξεσκονίζουν τα αυτοκίνητα που φαίνεται ότι έχουν εισαχθεί την συγκεκριμένη χρονική περίοδο αλλά και παλαιότερα έτη...
Aλλωστε τα επίσημα έγγραφα της ναυτιλιακής αναγράφουν 193 BMW πως μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα ενώ η επίσημη απάντηση του Τελωνείου περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα καθώς κάνει λόγο για μόλις 94 BMW!
Eιδικότερα η απάντηση του Τελωνείου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Σας πληροφορούμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας μας από το icisnet η με αριθμό καταχώρησης 08.... Δήλωση Αφιξης Οχήματος βρίσκεται σε κατάσταση: κλεισμένη, αφορά σε 94 αυτοκίνητα, έχει ως Τελωνείο Εισόδου το Τελωνείο Βόλου με ημερομηνία άφιξης 13-08-2008...».
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Autobusiness και η «FM Voice» η κατάσταση «κλεισμένη» που αναγράφεται στην επίσημη απάντηση του Τελωνείου αφορά σε εκτελωνισμένα αυτοκίνητα!
Οπότε οι Αρχές καλούνται να ανακαλύψουν που πήγαν τα 99 BMW που λείπουν καθώς η ναυτιλιακή εταιρεία απαντά στην κ. Β.Κ. πως το πλοίο εκφόρτωσε όλα τα οχήματα στο Βόλο και έφυγε άδειο για χώρα της Μέσης Ανατολής!

Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.