«Λάστιχο» κάνει η BMW τις οδηγίες ρύπων!

Πέμπτη, 11 Σεπτέμβριος 2014 07:53

Οι έμποροι αυτοκινήτων περνούν στην αντεπίθεση καθώς σύμφωνα με έγγραφα που δημοσιεύει το Autobusiness η BMW κάνει ότι θέλει στην Ελλάδα!

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.


Πολλά αναδρομικά πρόστιμα επιβάλλουν πολλά τελωνεία της χώρας σε κατόχους εισαγόμενων μεταχειρισμένων BMW από άλλα κράτη μέλη τα οποία εισήχθησαν στην χώρα μας χρόνια πριν καθώς δεν ανήκαν στην οδηγία Euro III αλλά στην οδηγία ρύπων Euro II ή δεν ανήκει στην οδηγία ρύπων Euro IV αλλά Euro III με αποτέλεσμα το κράτος να έχει χάσει έσοδα. Παράλληλα πληθαίνουν οι ενδείξεις πως η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα αργότερα ενώ αν αποκτήσεις το αντίστοιχο καινούριο μοντέλο στην Ελλάδα δεν πρόκειται να έχεις κανένα θέμα, μέχρι τη στιγμή που το ΚΤΕΟ έκοψε την πολυτελή 520i...
Ωστόσο το Autobusiness αλλά και η FM Voice αποκαλύπτουν τα επίσημα έγγραφα της BMW βάσει των οποίων τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ανήκουν στην οδηγία Euro III ή Euro IV αλλά η BMW Hellas τα «βαφτίζει» Euro II ή Euro III για κάποιο λόγο που δεν μπορεί να διευκρίνει κανείς...

 

 

To μέλος του δ.σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στο Autobusiness σχετικά με το θέμα αλλαγής των οδηγιών Euro στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα από την ίδια την BMW πως: «Δεν είναι δυνατόν σε ένα Ευρωπαϊκό κράτος η εισαγωγική εταιρεία να αλλάζει τις οδηγίες ρύπων των αυτοκινήτων της κατά το δοκούν με αποτέλεσμα να διώκονται εκατοντάδες έμποροι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή οι τωρινοί ιδιοκτήτες των οχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί νόμιμα στην Ελλάδα και έχουν λάβει νόμιμες βεβαιώσεις αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro) που καθορίζουν σε ποια οδηγία ανήκουν να έρχονται μετά από 5 και 6 χρόνια υπέρογκα πρόστιμα και να σύρονται στα δικαστήρια καθ' όλα νόμιμοι επιχειρηματίες. Θα πρέπει η κυβέρνηση να δώσει πολιτική λύση στο θέμα και η BMW να μην αλλάζει τις οδηγίες ρύπων.».
Ειδικότερα όπως δημοσιεύει αποκλειστικά το Autobusiness αλλά και η Fm Voice έμπορος αυτοκινήτων ο οποίος είχε εισάγει δύο ακριβώς ίδια BMW 320i σεντάν με ίδια ακριβώς 1η άδεια κυκλοφορίας στη Γερμανία το Ελληνικό κράτος αποφάσισε πως μόνο το ένα πληρεί την οδηγία ρύπων Euro3 ενώ το άλλο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro2!
Σύμφωνα με τα Πιστοποιητικά του Εργοστασίου της BMW και τα δύο αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία ρύπων 98/69 (Euro3) και εκτελωνίστηκαν βάσει της συγκεκριμένης οδηγίας.
Ωστόσο το Τελωνείο μετά από έρευνα που έκανε διαπίστωσε πως τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro3 αλλά εντάσσονται στην οδηγία Euro2 και ζήτησε από τον έμπορο να καταβάλλει επιπλέον περισσότερα από 10.000 ευρώ για την λανθασμένη εκτίμηση των Τελωνειακών Αρχών!
Ο έμπορος ωστόσο προσέφυγε στην Δικαιοσύνη, κάτι σαν δικαστήριο των Τελωνείων ώστε να μπορέσει να γλιτώσει το πρόστιμο καθώς τα Πιστοποιητικά του Εργοστασίου αναγράφουν ξεκάθαρα πως τα αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3!
Το Δικαστήριο συνεδριάσε και αποφάσισε πως το ένα BMW 320i πληρεί την οδηγία ρύπων Euro3 ενώ το άλλο δεν την πληρεί με αποτέλεσμα ο έμπορος για να κάνει έφεση θα πρέπει να καταβάλλει πρώτα το πρόστιμο των 5.938,3 ευρώ και στη συνέχεια να εκδικαστεί και πάλι η υπόθεση!
Παράλληλα to Αutobusiness αλλά και η FM Voice δημοσιεύουν τα έγγραφα που απέστειλαν μεταξύ τους το Τελωνείο με τη Διεύθυνση Μεταφορών βάσει των οποίων η Διευθυνση Μεταφορών «συνετίζεται» στις εντολές του Τελωνείου «αλλάζοντας» την Οδηγία Ρύπων που ανήκει κάποιο αυτοκίνητο «προκειμένου να μη θεωρηθεί ότι η Υπηρεσία τους κωλυσιεργεί σε βάρος του Δημοσίου!» αν και εκτιμά πως τεχνικά το όχημα υπερκαλύπτει την μεταγενέστερη Οδηγία που είχε χαμηλότερους εισαγωγικούς δασμούς.

 

 

Ειδικότερα σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών με ημερομηνία 31/5/2013 αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «Η Υπηρεσία μας με το αρ. Πρωτ. 110409/20-9-2004 έγγραφο χορήγησε Βεβαίωση περί υπαγωγής του ΙΧΕ αυτοκινήτου στην οδηγία 68/69 ΕΕ. Το Τελωνείο Αθηνών με την αρ. Πρωτ. ΕΜΠ 32/16-1-2006 ζήτησε από την Υπηρεσία μας την Επανέκδοση της Βεβαίωσης Οδηγίας Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Οχημάτων με αριθμ. Πρωτ. 110409/20-9-2004, διότι θεώρησε ότι το εν λόγο όχημα πληρούσε εκ κατασκευής την Οδηγία 96/69 (94/12ΕΕ) -περί αντιρρυπαντικής τεχνολογίας- και όχι την 98/69ΕΕ βάσει της οποίας χορηγήθηκε η βεβαίωση της Υπηρεσίας μας ισχυριζόμενο ότι κατά τον εκτελωνισμό το Ελληνικό Δημόσιο στερείται εσόδων. Υστερα από το παραπάνω έγγραφο του Τελωνείου Αθηνών η Υπηρεσία μας με το ΕΜΠ 16/02-2-2006 έγγραφο ενημέρωσε το Τελωνείο Αθηνών ότι η ανάκληση της 110409/20-9-2004 βεβαίωσης θα πραγματοποιηθεί «προκειμένου να μη θεωρηθεί ότι η Υπηρεσία μας κωλυσιεργεί σε βάρος του Δημοσίου», ενώ διατηρούσε την εκτίμηση ότι τεχνικά υπερκαλύπτει και την Οδηγία 98/69ΕΕ. Ετσι η Υπηρεσία μας χορήγησε την με αρ. Πρωτ. 109157/03-2-2006 -ταυτάριθμη- βεβαίωση, βεβαιώνοντας την υπαγωγή του ανωτέρω οχήματος στην Οδηγία 96/69ΕΕ όπως όριζε το Τελωνείο Αθηνών με το έγγραφο του».

 

 

Ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κων/νος Κεράτσας μιλώντας στο Autobusiness αλλά και στην FM Voice δήλωσε σχετικά με τις αλλαγές οδηγιών ρύπων από την BMW στην Ελλάδα πως: «Εκατοντάδες έμποροι διώκονται από το Τελωνείο με την αιτιολογία πως τα BMW που εισήχθησαν δεν πληρούσαν την οδηγία Euro IV αλλά την Euro III. Τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης του Γερμανικού Εργοστασίου αλλά και η BMW στην Ελλάδα βεβαιώνουν πως τα οχήματα είναι Euro IV. Ωστόσο οι Αρχές κυνηγούν μόνο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ τα αντίστοιχα καινούρια χρίζουν ασυλίας! Επίσης η εισαγωγική εταιρεία της BMW στην Ελλάδα πολύ εύκολα αλλάζει τις οδηγίες ρύπων στα μοντέλα της καθώς στους εμπόρους και ιδιοκτήτες βεβειώνει πως τα οχήματά τους πληρούν την οδηγία Euro IV ενώ στο Τελωνείο δηλώνει ότι είναι Euro III!».

Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.