Συγχωροχάρτι του ΥΜΕ στην BMW!

Πέμπτη, 30 Οκτώβριος 2014 15:26

Τελικά σε αυτή τη χώρα όλα μπορεί να τα δει κανείς! Με έγγραφο που απέστειλε το ΥΜΕ στα ΚΤΕΟ δηλώνει πως τα BMW περνούν από έλεγχο ακόμη και αν λείπουν γράμματα...

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.


«Αφεσιν Αμαρτιών» έστω και προσωρινή δίνει το Υπουργείο Μεταφορών στην BMW μετά την αποστολή εγγράφου προς όλα τα ΚΤΕΟ της χώρας που υπογράφει ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής κ. Ι. Λαζαρίδης.
Ειδικότερα και σύμφωνα με το έγγραφο που έχουμε στα χέρια μας με αριθμό Πρωτοκόλλου 59420/5185 το επιπλέον στοιχείο (Α ή D) που αναγράφει ο κινητήρας των σειρών 3 και 5 της BMW δεν αποτελούν σοβαρή έλλειψη και τα ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να το αναγράφουν στο χώρο των Παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδουν σημειώνοντας πως στον κινητήρα είναι χαραγμένα N43B20AD ενώ στην Αδεια Κυκλοφορίας αναγράφεται Ν43Β20Α ή Ν4320Α*.
Με την συγκεκριμένη επιστολή το Υπουργείο Μεταφορών επιτρέπει στα ΚΤΕΟ να περνούν τα αυτοκίνητα BMW από Τεχνικό Ελεγχο χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους τα επιπλέον γράμματα που μπορεί να είναι χαραγμένα στο μπλοκ του κινητήρα.
Μάλιστα ο Αναπληρωτής Διευθυντής του ΥΜΕ κ. Λαζαρίδης μνημονεύει στην επιστολή προς τα ΚΤΕΟ και τον αριθμό έγκρισης τύπου των οχημάτων BMW (23784/2891/14-04-2008 εγκυκλίου) όπου καταχωρίζεται ο τύπος του κινητήρα.
Στο έγγραφο γίνεται ιδιαίτερη αναφορά πως στο Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων για τα επιβατικά οχήματα κατασκευής BMW AG (Κωδικός Εργοστασίου 6015) με τους εν λόγω κινητήρες, στη θέση «κωδικός κινητήρα» υπάρχουν οι ακόλουθες καταχωρήσεις:
α. Κωδικός Κινητήρα Ν43Β20Α και ενδεικτικά αναφέρονται οι εγκρίσεις 6015-3ΕΟ, 6015-3ΕQ, 6015-3ES, επαναλαμβάνεται η 6015-3ΕS που αφορούν σε αυτοκίνητα εμπορικής ονομασίας 520i.
Ωστόσο σύμφωνα με την έγκριση τύπου που έχουν εκτελωνιστεί και χαρακτηριστεί τα αυτοκίνητα και ειδικότερα σύμφωνα με την έγκριση τύπου παράρτημα της 57369/3866/07 τα BMW 520i με κωδικό 6015 έχουν 6 κωδικούς τύπου (3ΕΟ, 3EP, 3EQ, 3ER, 3ES και 3ET) με ίδια παραλλαγή ΝΤ31 αλλά με 6 εκδόσεις κινητήρων ΑΑ, AB,AC,AD, FC και FE.
Οι εκδόσεις AC, AD και FE δεν αποδίδουν 170 ίππους αλλά 163 ίππους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχει καταθέσει η BMW στο ΥΜΕ ενώ επίσης διαφοροποιούνται οι εκπομπές CO2 αλλά και ο θόρυβος που παράγουν.
Τώρα για ποιο λόγο το Υπουργείο Μεταφορών αδιαφορεί για την απόδοση των κινητήρων αλλά και για τις εκπομπές ρύπων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων είναι άλλο θέμα...
Επίσης το έγγραφο που έχει αποστείλει το ΥΜΕ και υπογράφει ο κ. Ι. Λαζαρίδης μνημονεύει μόνο τα μοντέλα της σειράς 3 και σειράς 5 της BMW που κινούνται από τους κινητήρες Ν43Β20Α ή Ν43Β16Α.
Με λίγα λόγια αν κάποιο άλλο μοντέλο της BMW οδηγηθεί προς το ΚΤΕΟ και φέρει κινητήρα που αναγράφουν Ν52Β25ΑΑ ή Ν46Β20Β01 αλλά η άδεια κυκλοφορίας τους δεν αναφέρει το τελευταίο γράμμα ή ψηφίο τότε βάσει της νομοθεσίας τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να τα κόψουν!
Αν βέβαια επεκταθούμε και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και τι αναγράφουν επάνω τα μπλοκ των κινητήρων σε σχέση με τις άδειές τους τότε είναι πολύ πιθανό να κόβονται τα αυτοκίνητα το ένα μετά το άλλο...
Η ιδιοκτήτρια της πολυτελούς BMW 520i κ. Β.Κ. Μόλις έμαθε για την ύπαρξη της εγκυκλίου από το ΥΜΕ δήλωσε στην F&M Voice πως: «Στη χώρα την οποία ζούμε όλα είναι δυνατόν να συμβαίνουν γιατί όχι και αυτό; Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα η ίδια με τον κ.Λαζαρίδη ενημερώθηκα πως αναρτήθηκε σχετικά με το πρόβλημα που είχε προκύψει με το ΚΤΕΟ που έκοβε συνεχώς το αυτοκίνητό μου από τον υποχρεωτικό έλεγχο ερμηνευτική οδηγία για  το γεγονός, ό,τι επειδή δεν συμφωνεί ο αναγραφόμενος τύπος κινητήρα N43B20A στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματός  μου μάρκας bmw 520i μ' αυτόν που είναι χαραγμένος πάνω στο
μπλόκ του κινητήρα δεν θα χαρακτηρίζεται από δω και στο εξής σοβαρή έλλειψη ,αν και σύμφωνα με το νόμο Αρ. Φυλ. της Κυβερνήσεως 435 στις 3 Μαρτίου του 2004  άλλα λέει ακόμη και σήμερα. Μετά την εγκύκλιο του κ. Λαζαρίδη το αυτοκίνητό μου θα μπορεί να περάσει κανονικά από τον Τεχνικό Έλεγχο! Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής δηλώνει ό,τι τα στοιχεία που ακολουθούν πέρα από το Ν43Β20Α δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία χωρίς να μας εξηγεί από ποιό έγγραφο προκύπτει κάτι τέτοιο,τι λέει το εργοστάσιο, γιατί στον πίνακα έγγρισης τύπου αναφέρονται αυτά τα γράμματα ώς έκδοση του κινητήρα που καθορίζουν τον κωδικό τύπου και φυσικά πως γίνεται άλλη οδηγία να γράφει το πιστοποιητικό συμμόρφωσης και άλλη να  γράφει η άδεια κυκλοφορίας. Άλλους ίππους να λέει η άδεια κυκλοφορίας και άλλους να λέει η έκδοση του κινητήρα που καθορίζει και τα επίπεδα των ρύπων και των θορύβων... Γι αυτούς όμως όλα αυτά τα στοιχεία φαίνεται πως είναι αμελητέα και δευτερεούσης σημασίας και το μόνο που επιθυμούν είναι να λύσουν όπως όπως το πρόβλημα. Τελικά στην Ελλάδα όποιος πάει να τηρήσει τους νόμους είναι παραβάτης και αν οι αρχές δεν κάνουν κάτι ,τότε τα φαινόμενα αυτά θα συνεχίσουν να συμβαίνουν.».
Η επιστολή του ΥΜΕ προς τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας ειδικά για τα αυτοκίνητα μάρκας BMW αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Κατά τον τεχνικό έλεγχο συγκεκριμένων αυτοκινήτων διαπιστώθηκε η χάραξη επί του κινητήρα των στοιχείων Ν43Β20Α ή Ν43Β16Α, διαπιστώθηκε ότι αμέσως μετά είναι χαραγμένο ένα ακόμη γράμμα (π.χ. Ν43Β20AD ή N43B16AA).
Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το επιπλέον γράμμα εσνωματώνεται (ανήκει) στον τύπο του κινητήρα, επομένως πρόκειται για διαφορετικού τύπου κινητήρα, άρα συντρέχει λόγος σημείωσης σοβαρης έλλειψης στο σημείο ελέγχου 1307 με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει συμφωνία με την άδεια κυκλοφορίας.
Από την μέχρι σήμερα ενημέρωση της καθ' ύλη αρμόδιας για τις εγκρίσεις τύπου οχημάτων Διεύθυνσης Τεχνολογίας Οχημάτων, στις εγκρίσεις τύπου ΕΕ των εν λόγω αυτοκινήτων αναγράφονται οι κωδικοί κινητήρα Ν43Β20Α και Ν43Β16Α ακολουθούμενοι από αστερίσκο «*» (δηλαδή Ν43Β20Α* και Ν43Β16Α* αντίστοιχα), με την υποσημείωση ότι η «θέση που σημειώνεται με αστερίσκο «*» περιγράφει την τρέχουσα διαμόρφωση του κινητήρα και δεν σχετίζεται με την έγκριση τύπου», χωρίς δε να αναλύεται στην έγκριση τύπου ΕΕ ποιος χαρακτήρας (γράμμα ή αριθμός) χαράσσεται στη θέση του αστερίσκου επί του κορμού των κινητήρων.
Επιπρόσθετα επισημαίνεται ότι στο ΤΑΟ για τα επιβατικά αυτοκίνητα εργοστασίου κατασκευής BMW AG (κωδικός εργοστασίου 6015) με τους εν λόγω κινητήρες στη θέση «κωδικός κινητήρα» υπάρχουν οι ακόλουθες καταχωρήσεις: Κωδικός κινητήρα Ν43Β20Α (ενδεικτικά αναφέρονται οι εγκρίσεις 6015-3ΕΟ, 6015-3ΕQ, 6015-3ES, 6015-3ES, που αφορούν αυτοκίνητα εμπορικής ονομασίας 520i).
Κωδικός κινητήρα Ν43Β20Α* (ενδεικτικά αναφέρονται οι εγκρίσεις 6015-5Η1, 6015-5Η3, που αφορούν αυτοκίνητα εμπορικής ονομασίας 320i).
Κωδικός κινητήρα Ν43Β16Α* (ενδεικτικά αναφέρονται οι εγκρίσεις 6015-5FS5, 6015-5H3 που αφορούν αυτοκίνητα εμπορικής ονομασίας 316i).
Ευνόητο είναι ότι η αποτύπωση του αστερίσκου, από την έγκριση τύπου έχει εκτυπωθεί και στις άδειες κυκλοφορίας.
Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων, κατά τον τεχνικό έλεγχο των εν θέματι οχημάτων στις άδειες κυκλοφορίας των οποίων αναγράφονται στον κωδικό Ρ.5 «Αριθμός αναγνώρισης κινητήρα» τα στοιχεία Ν43Β20Α ή Ν43Β20Α* ή Ν43Β16Α ή Ν43Β16Α* ενώ επί του κινητήρα είναι χαραγμένα τα στοιχεία Ν43Β20Α ή Ν43Β16Α και έπεται άλλος χαρακτήρας (π.χ. Τα γράμματα A ή D) δεν θα σημειώνεται σοβαρή έλλειψη στο σημείο ελέγχου 1307, αλλά στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται θα σημειώνεται η φράση «Στον κινητήρα είναι χαραγμένα... (π.χ. Ν43Β20AD) ενώ στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται... (π.χ. Ν43Β20Α ή Ν43Β20Α*)».

 

 

Αντε να δούμε τι θα δούμε
Με την συγκεκριμένη επιστολή προς τα ΚΤΕΟ ο κ. Λαζαρίδης κατάφερε να βρει τρόπο να αγνοούν οι ελεγκτές τα τελευταία γράμματα ή στοιχεία που βρίσκονται χαραγμένα στο μπλοκ του κινητήρα και βέβαια δεν αναγράφουν οι άδειες κυκλοφορίας τους.
Τώρα να δούμε γιατί οι Αδειες Κυκλοφορίας των οχημάτων έχουν διαφορετική έγκριση τύπου με εκείνη που αναγράφει το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης των οχημάτων που έχει εκδόσει το εργοστάσιο παραγωγής και βέβαια πως θα δικαιολογήσουν το γεγονός πως σε πολλά καινούρια αυτοκίνητα αναγράφεται στο Πιστοποητικό Ταξινόμησης «Προηγούμενη Χώρα Ταξινόμησης» ενώ δε στο έγγραφο του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης υπάρχει η ένδειξη «Καινουργές» και όχι «Καινούριο»...
Οσον αφορά στα αστεράκια ή λατινικά ερωτηματικά ή ότι άλλο θεωρούν φυσιολογικό κάποια στελέχη του ΥΜΕ καλό θα ήταν να μεταβούν κάποια στιγμή σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος για να αντιληφθούν πως οι Αδειες Κυκλοφορίας των οχημάτων δεν έχουν ούτε αστεράκια, ούτε ερωτηματικά αλλά ούτε και υποσημειώσεις...
Αυτά και άλλα πολλά ερευνώνται ήδη από το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών του ΥΜΕ, της Δημόσιας Διοίκησης, το ΣΔΟΕ, αλλά και τις Δικαστικές Αρχές.
Πάντως το AutoAffairs ενημερώνει πως ανακάλυψε BMW με κινητήρα που δεν έχει άλλο στοιχείο μετά το τελευταίο Α στο μπλοκ του κινητήρα είναι μοντέλο επίσης του 2009 αλλά έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο από την Γερμανία στην Ελλάδα και βέβαια η Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος αναγράφει όλα τα στοιχεία του κινητήρα αλλά και την σωστή Εγκριση Τύπου με βάση την οποία εκτελωνίστηκε...
Ιδωμεν...

Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.