Ανακλήσεις ΙΧ μόνο για τους πιστούς πελάτες!

Πέμπτη, 13 Νοέμβριος 2014 15:06 george
Εκτύπωση PDF

Πυκνά, συχνά ακούμε για ανακλήσεις μοντέλων από σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην Ελλάδα ωστόσο ενημερώνονται μόνο οι «πελάτες»!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Οι ανακλήσεις μοντέλων από τα εργοστάσια αποτελεί μια πολύ γνωστή ενέργεια που σκοπό έχει να   διορθώνει τα λάθη των εργοστασίων ή των προμηθευτών του. Μάλιστα κάποια ανάκληση μπορεί να στοιχίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ σε ένα εργοστάσιο παραγωγής αλλά δεν διακινδυνεύουν να χαλάσει τη φήμη του εξαιτίας απρόβλεπτων ατυχημάτων που μπορεί να μετατραπεί και σε δυστύχημα.
Ολα τα παραπάνω πραγματοποιούνται σε χώρες όπου υπάρχουν νόμοι και βέβαια το κράτος αν αντιληφθεί πως κάποιο εργοστάσιο προσπαθεί να κρύψει κάποια ανάκληση μοντέλου τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι τσουχτερά.
Παράλληλα στα κράτη όπου ισχύουν οι νόμοι οι καταγγελίες των ιδιοκτητών αυτοκινήτων λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψιν, ερευνώνται και αν διαπιστωθούν οι καταγγελίες τότε τα πρόστιμα είναι υπέρογκα.
Θα μπορούσαμε να σας εξιστορήσουμε άπειρα παραδείγματα αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν «καταδικαστεί» από τις Αρχές και τους έχουν επιβληθεί πρότιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αλλά δεν έχει κανένα νόημα γιατί εμείς ζούμε στην Ελλάδα...
Οταν όμως ανακαλύπτεις πως έχεις αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, το έχεις χρυσοπληρώσει και επειδή δεν πραγματοποιείς τα προγραμματισμένα service στην μονάδα της εισαγωγικής εταιρείας ή σε κάποιον άλλον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή και εξαιτίας αυτού του γεγονότος δεν σε ενημερώνουν για τις ανακλήσεις αυτό ξεπερνά κάθε όριο νομιμότητας και βέβαια οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί σφυρίζουν «κλέφτικα» όταν κατατίθονται καταγγελίες.
Ειδικότερα ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ο οποίος το έχει στην κατοχή του από το 2006 δεν είχε ενημερωθεί ποτέ για τις ανακλήσεις που είχε πραγματοποιήσει το εργοστάσιο παραγωγής στα συγκεκριμένα μοντέλα και το έμαθε τυχαίο από κάποιον άλλο κάτοχο παρόμοιου οχήματος.
Οταν επικοινώνησε με την εισαγωγική από την οποία είχε αγοράσει το αυτοκίνητο ενημερώθηκε πως δεν υπάρχει μία ανάκληση αλλά δύο και δεν επικοινώνησαν μαζί του καθώς δεν είχαν τα στοιχεία του! Τώρα πως είναι δυνατό να μην έχει η εισαγωγική τα στοιχεία του πελάτη τους ο οποίος αγόρασε από εκείνους το αυτοκίνητο μάλλον χρίζει διερεύνησης.
Αν όμως ο ιδιοκτήτης του οχήματος με τις ανακλήσεις μετέβαινε στην αντιπροσωπεία για service σίγουρα θα τον είχαν ενημερώσει!
Με λίγα λόγια κάποιες εισαγωγικές εταιρείες προτιμούν να ενημερώνουν μόνο τους πελάτες που εξακολουθούν να πραγματοποιούν την συντήρηση των οχημάτων τους σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία και όσοι «φεύγουν από το μαντρί, τους αφήνουν να τους φάει ο λύκος!»...
Σε άλλη περίπτωση όμως τα πράγματα γίνονται πολύ πιο σοβαρά καθώς οι ανακλήσεις αφορούν αερόσακους, συστήματα πέδησης (φρένα), σοβαρά βραχυκυκλώματα που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε απώλειες ανθρώπινων ζωών.
Ακόμη και σε τέτοιου τύπου ανακλήσεις κάποιες εισαγωγικές προτιμούν να ενημερώνουν μόνο τους πελάτες των συνεργείων τους αφήνοντας τους υπόλοιπους κατόχους να βρίσκονται στο έλεος του Θεού ασχέτως αν δεν τους κοστίζει τίποτα η διόρθωση ή αντικατάσταση ενός ελλατωματικού ανταλλακτικού.
Βέβαια οι «κακές γλώσσες» αναφέρουν πως το εργοστάσιο γνωρίζει πόσα αυτοκίνητα με πρόβλημα έχουν διατεθεί στην Ελλάδα και αποστέλει τον ανάλογο αριθμό ανταλλακτικών στον εισαγωγέα της χώρας μας. Εκείνος σύμφωνα με πληροφορίες όμως δεν προβαίνει στην ενημέρωση όλων των κατόχων των συγκεκριμένων μοντέλων αλλά μόνο σε όσους επισκέπτονται τα συνεργεία τους και τα υπόλοιπα τα πουλάνε!

 

 

Αλήθεια οι Ενώσεις Καταναλωτών αλλά και οι Αρχές που επιβάλλουν στις εισαγωγικές να ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες των προβληματικών αυτοκινήτων μέσω Επιστολών έχουν κάνει ποτέ κανένα έλεγχο να διαπιστώσουν αν τελικά αποστέλλονται οι επιστολές ενημέρωσης ή απλά βολεύονται με την ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Αλλά τι να πει κανείς για την Ελλάδα που σε άλλο περιστατικό εξουσιοδοτημένος επισκευαστής κατήγγειλε εισαγωγική εταιρεία γιατί δεν κάλυπτε την εγγύηση πελάτη και στο τέλος οι Αρχές αντί να τον επιβραβεύσουν τους απέστειλαν ένα πρόστιμο της τάξης των 4.000 ευρώ με την αιτιολογία πως οι Ελληνικές Αρχές δεν μπορούν να «κυνηγήσουν» την εισαγωγική εταιρεία!
Ελλάς το Μεγαλείο σου...
Πάντως καλό θα ήταν αν πάθετε κάποια βλάβη ή ατύχημα με το αυτοκίνητό σας να ψάξετε μήπως και υπάρχει ανάκληση στο μοντέλο σας. Μπορείτε να βγείτε και κερδισμένοι!

Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.