Moto

Kawasaki 1400GTR: Ταξιδιωτική απόλαυση

Πέμπτη, 13 Νοέμβριος 2014 13:54

Με εντυπωσιακά Supersport προσόντα και αυξημένες δυνατότητες για άνετα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, το 1400GTR του 2015 ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό της κατηγορίας του.

 

Περισσότερα...
 

Kawasaki KLX 250: Ρasse-partout!

Δευτέρα, 28 Απρίλιος 2014 01:59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για πολλούς η χρήση μιας μοτοσυκλέτας είναι η ενσάρκωση της ευελιξίας. Το να μπορείς , όχι απλώς να μετακινείσαι, αλλά να πηγαίνεις οπουδήποτε. Κι εδώ είναι που μπαίνουν στην… εξίσωση οι μοτοσυκλέτες μεικτής χρήσης (dual-sports). Στην ουσία είναι η δίτροχη έκδοση των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου (SUV) αφού μπορούν να μεταφέρουν τους αναβάτες τους πέρα από τα τσιμεντένια όρια του αστικού πολιτισμού, μέσα στην καρδιά της φύσης. Τα δημοφιλέστερα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών είναι αυτά με τετράχρονο κινητήρα 250 κ.εκ., όχι μόνον επειδή είναι τα πιο προσιτά από πλευράς τιμής, αλλά κι επειδή είναι και τα πιο εύχρηστα στα εκτός δρόμου μονοπάτια, χάρη στις λογικές τους διαστάσεις, το περιορισμένο τους βάρος και τις μικρές τους απαιτήσεις σε καύσιμο.

 

Κείμενο-φωτογραφίες: Κώστας Δημητρέλης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σπάνια συμβαίνει μια μοτοσυκλέτα να είναι τόσο καλά ταιριασμένη με την μικτή χρήση. Το Kawasaki KLX 250 καταφέρνει να προσφέρει ικανές ποσότητες χρηστικότητας και οδηγικής ευχαρίστησης στον αναβάτη του.. Είναι ελαφριά (μόλις 138 κιλά) ευέλικτη και μπορεί να διέλθει από οποιοδήποτε δύσκολο χωμάτινο μονοπάτι με την ίδια ευκολία που μπορεί να περνά αλώβητη από τις λακούβες της αθηναϊκής ασφάλτου καθώς ελίσσεται στα καθημερινά μποτιλιασρίσματα.

Δυστυχώς για κάποιους, μανιβέλα δεν υπάρχει πια, όπως δεν υπάρχει και καρμπυρατέρ. Ο κινητήρας των 249 κ.εκ. έρχεται στη ζωή με ένα απλό πάτημα στο κουμπί της μίζας. Είναι τοποθετημένος εντός εντός ενός ελαφρού, περιμετρικού πλαισίου το οποίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος όσο γίνεται χαμηλότερα, ώστε να χαμηλώνει ανάλογα και το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός της Κeihin  εξασφαλίζει απροβλημάτιστη εκκίνηση και γραμμική απόκριση στο γκάζι. Κυρίως, όμως, προσφέρει αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου –στα χέρια μας η κατανάλωση του KLX 250 ποτέ δεν υπερέβη τα 3,6 λίτρα/100 χλμ. σε καθημερινές εντός πόλεως διαδρομές. Τούτου δοθέντος, το ρεζερβουάρ των 7,7 λίτρων δίνει μια θεωρητική αυτονομία τουλάχιστον 200 χλμ. η οποία μας φαίνεται ικανοποιητική. Η Kawasaki KLX 250, παρά τις ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητές της, είναι μια μοτοσυκλέτα που το πιθανότερο είναι ότι θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της εκτελώντας αστικές μετακινήσεις. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό γίνεται με αλυσίδα, μέσω ενός ιδιαίτερα πολιτισμένου («βουτυρένιου»!) κιβωτίου έξι σχέσεων. Η κλιμάκωσή του, μαζί με το τελικό «γρανάζωμα» (δηλ το γρανάζι του πίσω τροχού και το τελικό του κιβωτίου –αναλογία «δοντιών»: 42/14) παρέχουν πάντα την κατάλληλη σχέση μετάδοσης για ό,τιδήποτε θελήσει να κάνει ο αναβάτης: από το να σκαρφαλώσει σε χωμάτινο μονοπάτι, μέχρι να ταξιδέψει άνετα, αθόρυβα και οικονομικά στην εθνική οδό. Ο ποδομοχλός του κιβωτίου είναι μαλακός, ακριβής κι έχει θετική αίσθηση στο «κούμπωμα». Οι απαιτήσεις της εκτός δρόμου κίνησης επέβαλλαν την τοποθέτηση μικρών, προστατευτικών κιγκλιδωμάτων στο κάτω μέρος του σκελετού για την προστασία της δεξαμενής λαδιού του κινητήρα. Ωστόσο, αν κανείς σκοπεύει να κάνει σοβαρό off road καλύτερο θα ήταν να μεριμνήσει για την τοποθέτηση μιας έξτρα αλουμινένιας ποδιάς (υπάρχουν στο εμπόριο) για να έχει το κεφάλι του ήσυχο.

Η κίνηση εκτός δρόμου αναδεικνύει επίσης και μια άλλη δυσκολία: την υπερθέρμανση!Η παρατεταμένη κίνηση με χαμηλή σχέση στο κιβώτιο και με τον κινητήρα να λειτουργεί κοντά στο άνω όριο του στροφομέτρου ζεσταίνουν τον κινητήρα. Η Kawasaki, βέβαια, είχε ασχοληθεί επιτυχώς με το πρόβλημα ήδη από τη δεκαετία του ’80, όταν λανσάρησε για πρώτη φορά τα υδρόψυκτα μονοκύλινδρα KLR 250 και KLR 600. Σήμερα, το KLX 250 φέρει δύο αλουμινένια ψυγεία υψηλής απόδοσης της Denso συνδυασμένα με αυτόματο ηλεκτρικό βεντιλατέρ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο δρόμο, το KLX 250 επιδεικνύει ικανοποιητική ευστάθεια, παρόλο που η γεωμετρία (μικρό μεταξόνιο) των μοτοσυκλετών του είδους δεν βοηθάει σε κάτι τέτοιο. Όπως φαίνεται, την παρτίδα σώζει ο στιβαρός κι άκαμπτος σκελετός. Το πλαίσιο της KLX 250 συμπληρώνεται από το αλουμινένιο πίσω ψαλίδι, το οποίο διαθέτει και αγωνιστικού τύπου ρυθμιστές για την τάση της αλυσίδας. Το στρίψιμο του δεξιού «γκριπ» δίνει στον αναβάτη να καταλάβει τι σημαίνει γραμμική απόδοση της ισχύος. Το KLX 250 ανεβάζει στροφές πρόθυμα μέχρι τον κόφτη. Φυσικά, λείπει το… «κλώτσημα» της ροπής που έχουν άλλα μονοκύλινδρα με περισσότερα κυβικά, αλλά το συνηθίζεις. Άλλωστε, είναι τόσο πολιτισμένη η λειτουργία του κινητήρα που ποτέ δεν αισθάνεσαι ότι τον πιέζεις υπερβολικά. Σχεδόν δεν πιστεύεις ότι πρόκειται για μονοκύλινδρο –τέτοια είναι η έλλειψη κραδασμών! Αυτό οφείλεται στον αντικραδασμικό, αντιπεριστρεφόμενο (ως προς τον στρόφαλο) άξονα με τον οποίο πολύ σοφά οι μηχανικοί της Kawasaki έχουν εξοπλίσει τον κινητήρα! Η ροπή του κινητήρα αποδίδεται σχετικώς ψηλά, στις 7.000 σ.α.λ. αλλά ευτυχώς η πυκνή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο, ακόμα κι αν κινείσαι νωχελικά με 2000-3000 σ.α.λ.. Επίσης, παρά το… αγριωπό παρουσιαστικό του, το KLX είναι αρκετά αθόρυβο. Προφανώς για λόγους προδιαγραφών, το εργοστάσιο έχει… «πνίξει» την εξάτμιση τόσο ώστε κατά την επιτάχυνση το μόνο που ακούς είναι ένα ολίγον τραχύ… θρόϊσμα!

 

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση (και ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων και ως προς την απόσβεση των αμορτισέρ). Μπροστά είναι εξοπλισμένη με αντεστραμμένο πηρούνι με μπουκάλες διαμέτρου 43 χλστ. με διαδρομή 25,4 εκ. και δυνατότητα ρύθμισης 16 θέσεων. Ο μοχλικός σύνδεσμος της πίσω ανάρτησης είναι ο κλασικός και δοκιμασμένος Uni Trak που από χρόνια χρησιμοποιεί η Kawasaki. Φέρει μονό αμορτισέρ με ομοαξονικό ελατήριο και φυσικά έχει και αυτό δυνατότητα ρύθμισης 16 θέσεων και διαδρομή 23 εκ.. Οι τροχοί (21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω) είναι «πλεγμένοι» με ενισχυμένες, ατσάλινες ακτίνες διαμέτρου 4 χλστ. για πρόσθετη αντοχή στις εκτός δρόμου καταπονήσεις. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό διαμέτρου 250 χλστ. εμπρός και 240 χλστ. πίσω. Η μανέτα του συμπλέκτη είναι ελαφριά και με  καλή απόκριση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, αλλά μάλλον ελλιπής. Δεν αναφερόμαστε στο ότι στερείται δείκτη βενζίνης. Για μας σημαντικότερη είναι η έλλειψη ένδειξης θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού, κάτι που θεωρούμε πρωταρχικής σημασίας σε μια υδρόψυκτη μοτοσυκλέτα! Το ύψος της σέλας (90 εκ. από το έδαφος) είναι αρκετό, αλλά εντός του μέσου όρου της κατηγορίας. Πάντως ο αναβάτης της KLX 250 θα πρέπει να είναι πάνω από 1,80 μ. σε ύψος αν θέλει να πατάει και τα δύο του πόδια στο έδαφος όταν σταματάει στο φανάρι… Η μπάρα του τιμονιού έχει ελαφρά κλίση προς τα πίσω, κάτι που βολεύει περισσότερο στην καθημερινή αστική οδήγηση. Όπως και με την περίπτωση της προστατευτικής ποδιάς, οι ενδιαφερόμενοι για σοβαρή χωμάτινη χρήση θα στραφούν στην τοποθέτηση μιας after market τιμονόμπαρας.

 

Η εμφάνιση της KLX 250 είναι αναμενόμενα νεανική και αρκούντως επιθετική. Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά, εξακολουθεί να δείχνει σχεδόν το ίδιο σύγχρονο με πολύ νεότερες αντίστοιχες μοτοσυκλέτες. Η λεπτή της σιλουέτα και τα εμφανή ψυγεία της, την κάνουν να φαίνεται σαν πραγματική καθαρόαιμη χωμάτινη. Το μόνο που θα μπορούσε να καταλογιστεί σαν «μείον» στην εμφάνισή της είναι οι πολύ εμφανείς σωληνώσεις τους κυκλώματος ψύξης και κάποιες ντήζες που είναι κάπως περισσότερο εμφανείς γύρω από τον κινητήρα και δυνητικά θα μπορούσαν να υποστούν εύκολα φθορά ή βλάβη σε περίπτωση πτώσης.

Οι αναβάτες που ζητούν μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα θα πρέπει να συμπεριλάβουν οπωσδήποτε την Kawasaki KLX 250 στη λίστα των επιλογών τους. Παρόλο που δεν είναι από τις πλέον σύγχρονες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας (βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά) εξακολουθεί να τα καταφέρνει μια χαρά τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου χάρη στην ευχρηστία και την άνεση που προσφέρει. Ανεξαρτήτως του αν κινείσαι στο χώμα, ή στην άσφαλτο, το KLX  τα καταφέρνει παραπάνω από ικανοποιητικά και στα δύο τερραίν. Κυρίως επειδή ο αναβάτης του αισθάνεται άνετα επειδή, ακριβώς του προσφέρει παραπλήσιες δυνατότητες με ένα καθαρόαιμο, χωρίς να απαιτεί από αυτόν οδηγικές ικανότητες πρωταθλητή στο enduro!

 

 

 

 

 

 

 

Ο πίνκας οργάνων στερείται ένδειξης θερμοκρασίας. Κατά τ’ άλλα είναι ευανάγνωστος.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κινητήρας έχει σχεδόν… «ηλεκτρική» αίσθηση!

Αποδίδει την ισχύ του γραμμικά και πρόθυμα

χωρίς κραδασμούς και θόρυβο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που να μην μας άρεσαν σε αυτό το Kawasaki.

Χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα, κάνει τα πάντα σε απολύτως ικανοποιητικό βαθμό!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ανάρτηση του KLX επιδέχεται πολλαπλές ρυθμίσεις,

αν επιζητά κανείς το κάτι παραπάνω.

Στην καθημερινή χρήση, πάντως, προσφέρει

πολύ καλή άνεση χωρίς να προδίδει

την  ευστάθεια και την οδική

συμπεριφορά.

 

 

Kawasaki KLX 250
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) και τέσσερις βαλβίδες.

Κυλινδρισμός: 249 κ.εκ.

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,0 x 61,2 χλστ.

Σχέση συμπίεσης: 11,0:1

Μεγ. Ισχύς: 16 Κw (22 ίπποι)/7.500 σ.α.λ.

Μεγ. Ροπή: 20,5 N.m/7.000 σ.α.λ..

Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός Κeihin.

Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων/τελική μετάδοση με αλυσίδα.

Ανάρτηση εμπρός: Ανεστραμμένο  τηλεσκοπικό πηρούνι 43 χλστ. με δυνατότητα ρύθμισης 16 θέσεων (διαδρομή 255 χλστ.).

Ανάρτηση πίσω: Ψαλίδι Uni-Trak, αμορτισέρ αερίου/λαδιού με ομοαξονικό ελατήριο, με ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης 16 θέσεων. Πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση (διαδρομή 230 χλστ.).

 

Φρένα εμπρός: Μονό δισκόφρενο 250 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων.

Φρένα πίσω: Μονό δισκόφρενο 240 χλστ με δαγκάνα μονού εμβόλου..

 

Πλαίσιο: Περιμετρικό, από χάλυβα υψηλής αντοχής.

 

Διαστάσεις:

Μήκος x πλάτος x ύψος:     2.200 χλστ.x 820 χλστ.x1.205 χλστ.

Μεταξόνιο: 1.430 χλστ.

Ελαστικό εμπρός: 3.00-21 (51P)

Ελαστικό πίσω: 4.60-18 (63P)

Απόσταση από

το έδαφος: 285 χλστ.

Χωρητικότητα

ρεζερβουάρ: 7,7 λίτρα

Βάρος: 138 κιλά

 

Τιμή: 5.390 €

 

Αντιπρόσωπος: ΤΕΟΜΟΤΟ ΑΕ

ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ 29

AΙΓΑΛΕΩ 122 42

Τηλ: +30 210 3410684

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

 

Kawasaki W800: Τα καλύτερά μας χρόνια!

Δευτέρα, 21 Απρίλιος 2014 14:27

Όπως φαίνεται κι από το παρουσιαστικό της, η W800 δεν προσπαθεί να σας πείσει ότι είναι μια σπορ μοτοσυκλέτα. Τουναντίον, «φωνάζει» από μακριά πως ανήκει στην παλιά σχολή των κλασικών διτρόχων, με τους δικύλινδρους, αερόψυκτους κινητήρες που έγιναν πολύ δημοφιλείς στην Ευρώπη τις δεκαετίες του ’60 και του ’70.

Του Κώστα Δημητρέλη. Φωτό: K.Δ. - Kawasaki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα...
 


Online Αγγελίες

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του autoblogspot.gr και θα λαμβάνετε στο email σας μηνιαία ενημέρωση.